Johan Golden og Atle Antonsen i Misjonen er populære både på radio og på podkast.
Johan Golden og Atle Antonsen i Misjonen er populære både på radio og på podkast. Foto: P4

P4s Misjonen med sterk start på det nye året

Samtidig som radioprogrammet Misjonen med Antonsen og Golden har sin sending nr. 500 er podkastversjonen landets største kommersielle podkast.

Den populære podkasten har helt siden lanseringen av podtoppen.no i januar 2020 ligget stabilt høyt på listen over de mest hørte podkastene i Norge, og ved inngangen til 2021 har Misjonen klatret helt til topps av de kommersielle, bare slått av NRK. Podtoppen måler nesten 600 norske podkast og er Norges offisielle måling.

Den gode plasseringen kommer samtidig med at Atle Antonsen og Johan Golden har sin Misjonen-sending nr. 500 på radio. Programmet har vært å høre på P4 hver uke siden 2008, og har gledet lytterne med sitt humoristiske blikk på store og små nyheter i uken som gikk. Den aller viktigste stolpen i programmet er de lokale nyhetene, noe som også har resultert i to bestselgende bøker.

 –Vi er veldig stolte over å ha Atle og Johan - Norges to morsomste menn - på P4, sier programredaktør i P4-gruppen, Anders Opsahl. - Misjonen har blitt en institusjon som sparker godt fra seg både på radio og i podkast-universet, og Atle og Johans unike måte å gripe fatt i aktuelle temaer med helt egne vinklinger passer P4 svært godt, sier han.

Det er ikke bare podkast- og radiolyttere som vet å sette pris på Misjonen. Programmet har to ganger vunnet Prix Radio for beste humor, senest høsten 2020.

SectionImage for Misjonen
Foto: P4

Flere kanaler