Radio bygget troverdighet for TORO

I mer enn 125 år har Frelsesarmeen delt ut varm suppe til de som trenger det. Nå ønsker TORO å bidra til at enda flere skal få varmet seg på suppe, fra mannen i gata til de som kanskje trenger det aller mest.
  • PRODUKT: Toro Suppepose
  • KAMPANJEPERIODE: Uke 44-48 2016
  • KAMPANJETRYKK: 319
  • FLATER HOS OSS: Radiospott
RADIOSPOTTER

I november lanserte TORO et samarbeid med Frelsesarmeen og Meny, som gir en porsjon suppe til Frelsesarmeen for hver suppepose kjøpt hos Meny. Frelsesarmeen og TORO ønsker at samarbeidet skal bidra til gode opplevelser, fellesskap og glede rundt suppeskålen i alle deler av befolkningen. Radio ble brukt for å fortelle forbruker om samarbeidet, samt å bidra til positive merkeassosiasjoner. Videre skulle kampanjen avdekke om radio i dette konseptet kunne benyttes som merkebyggene kanal i kombinasjon med å utløse kjøp.

Oppnådd resultat

Radiokampanjen ga positive assosiasjoner til TORO 48% (benchmark 24%).59 % synes spotten er troverdig (benchmark 37%).TORO har et tydeligere foravtrykk blant P4 + lytterne enn øvrige, spesielt på folkelig, troverdig og tilgjengelig.Høy kjøpsintensjon på 85%.

Uttalelse fra kunde

For TORO var det viktig å finne ut av hvordan vi kunne bruke radio som en merkevarebyggende kanal, og hvordan vi kunne flytte emosjonelle assosiasjoner som er nært knyttet til merkevaren på en like god måte som på TV. Testen viser helt klart at vi har klart å treffe en nerve hos målgruppen som er med på å bygge TORO til en sterkere merkevare.

Christian Mjaaseth

Marketingdirektør Middag

Orkla Foods Norge


Flere kanaler