Møt lytteren

Over 2,3 mill. nordmenn hører ukentlig på en eller flere av P4-gruppens kanaler. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Historiske lyttertall

  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020
  • Q3 2021
  • 3 mill
    2 mill
    1 mill
P4+ 67% Andre 33%
P4-gruppen har 67% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021
Hver dag hører omlag 2,9 millioner på radio i Norge.
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

P4-kanalene på DAB, nett og mobil

Ca. 50% av alle nordmenn over 10 år, hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi ca. 2,3 mill. ukentlige lyttere.
92%
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    41,6%
  • 20-29
    47,0%
  • 30-39
    49,4%
  • 40-49
    54,5%
  • 50-59
    58,5%
  • 60+
    43,2%
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

70% av våre lyttere hører på oss i bilen

Ca. 1,7 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere i bil av absolutt alle radiokanaler i Norge.
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
  • 08:00
  • 10:00
  • 12:00
  • 14:00
  • 16:00
  • 18:00
  • 20:00
  • 22:00
Radiodøgnet
Handlemønster
Kilde: Kantar 24-timer 2020
Flere kanaler