Møt lytteren

Over 2,3 mill. nordmenn hører ukentlig på en eller flere av P4-gruppens kanaler. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Historiske lyttertall

  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020, YTD
  • 3 mill
    2 mill
    1 mill
P4+ 66% Andre 34%
P4-gruppen har 66% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: Nielsen PPM, YTD 2020
Hver dag hører omlag 2,9 millioner på radio i Norge.
Kilde: Nielsen PPM, YTD 2020

P4-kanalene på DAB, nett og mobil

50% av alle nordmenn over 10 år, hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi ca 2,3 mill. ukentlige lyttere.
92%
Kilde: Nielsen, PPM, YTD 2020

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    42%
  • 20-29
    51%
  • 30-39
    52%
  • 40-49
    56%
  • 50-59
    58%
  • 60+
    43%
Kilde: Nielsen, PPM YTD 2020

70% av våre lyttere hører på oss i bilen

Ca 1,7 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere i bil av absolutt alle radiokanaler i Norge.
Kilde: Nielsen PPM, YTD 2020

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
  • 08:00
  • 10:00
  • 12:00
  • 14:00
  • 16:00
  • 18:00
  • 20:00
  • 22:00
Radiodøgnet
Handlemønster
Kilde: Kantar, 24-timer 2017
Flere kanaler