PRØVELSE: Det er ikke bare-bare å være med partneren på handletur, skal vi tro den britiske undersøkelsen.
PRØVELSE: Det er ikke bare-bare å være med partneren på handletur, skal vi tro den britiske undersøkelsen. Foto: Shutterstock
En britisk undersøkelse viser at menn ikke holder ut mer enn en snau halvtime på shopping med sin kjære.

I gjennomsnitt blir mannen lei etter bare 26 minutter, skriver The Telegraph.

En av fire menn innrømmer også at de har vært så lei av handleturen at de har forlatt partneren og dratt hjem alene.

– Vil hjem så fort som mulig
Undersøkelsen, som omfatter 2.000 briter, er utført på oppdrag fra Storbritannias største cashback-side, Quidco.com.

– Vanligvis tenker man at shopping er kvinnens hobby, og at det bare er noe menn må være med på. Resultatene bekrefter dette bildet - av at menn helst vil komme seg hjem så fort som mulig, forteller direktør i Quidco, Andy Oldham, til avisen.

Mennene er også spurt om hva som er de viktigste årsakene til at de går lei - og her er de 10 viktigste:

1. Partneren bruker fryktelig lang tid på å bestemme seg
2. Jeg har kjøpt det jeg trenger i den første butikken, og partneren fortsetter å titte
3. At jeg er tørst/sulten
4. Når jeg blir dratt inn i den samme butikken gang på gang
5. At det er altfor mye folk i butikken/kjøpesenteret
6. Hvis jeg igjen og igjen blir spurt om hva jeg synes om plagg som ser helt like ut for meg
7. Når det er for varmt i butikken/kjøpesenteret
8. Hvis det er pent vær, og jeg er «stuck» i butikken
9. Når jeg går glipp av noe på TV, for eksempel sport
10. Hvis været er kaldt/vått

To timer
Ikke overraskende framstår kvinnene som langt mer utholdende enn sine mannlige partnere.

I gjennomsnitt svarer kvinnene at de blir lei av å handle etter omtrent to timer. 

Årsakene oppgis ofte til å være at de ikke har funnet noe de liker - eller ikke har funnet det de dro ut for å kjøpe.


Flere saker

- Dom viser at barnevernet er i krise - Flere dommer i Menneskerettighetsdomstolen viser at det norske barnevernet er i krise. Tirsdag 19.11 2019
Flere kanaler