SKREV INNLEGG: Danske Sabina (24) har sett seg lei på kundenes dårlige oppførsel.
SKREV INNLEGG: Danske Sabina (24) har sett seg lei på kundenes dårlige oppførsel. Foto: NTB scanpix/Facebook
Sabina Cecilie Timmner Larsen (24) har skrevet et innlegg som har fått mye oppmerksomhet i Danmark de siste dagene.

- Bør lære å oppføre seg
Hun har jobbet i butikkjeden Netto de ti siste årene, og skriver at hun er glad i jobben sin, men at enkelte kunder burde lære å oppføre seg.

– Jeg møter alltid på jobb i godt humør, og jeg er glad for å gjøre oppgavene mine sammen med mine gode kolleger. Til tross for dette er det ikke alltid jeg avslutter arbeidsdagen i like godt humør, skriver hun ifølge sol, som først omtalte saken her hjemme.

I innlegget ramser hun opp en rekke episoder i løpet av bare én enkelt arbeidsdag:

- En kvinne som klager høylytt over at Sabina har slått inn varene til feil pris (men det viser seg at kvinnen har sett feil)
- En mann som skal pakke inn alle varene før han betaler, noe som fører til ekstra ventetid for de andre kundene
- En mor som skjeller ut et eldre ektepar fordi de legger varene på rullebåndet i et tempo som ikke passer henne
- En mann som velter to kasser nudler på gulvet - og lar dem ligge
- Tre kunder som har glemt lommeboken, noe som gjør at hun må «scanne ut» alle varene igjen og be en kollega sette dem på plass


Mye å glede seg over
Heldigvis, forteller Sabina, var dette bare et lite utdrag av det som hendte denne dagen. Det var nemlig en rekke ting å glede seg over også:

- Mannen som hjelper henne med å stable nudel-eskene på plass igjen
- Kvinnen som legger fra seg mobilen når det blir hennes tur ved kassen
- Håndverkeren som gir den lille gutten de to kronene han mangler for å kjøpe brød
- Det tannløse, takknemlige smilet til den lille gutten
- Mannen som lar den travle kvinnen komme foran i køen, slik at hun kan rekke toget
- Kunden som gir Sabina et smil og et lite klapp på skulderen etter at hun har funnet varen på lageret

Saken fortsetter under bildet
netto
SELGER DAGLIGVARER: Sabina (24) har jobbet i en Netto-butikk i mer enn 10 år. Foto: Wikimedia


- Ingen er feilfrie
24-åringen er overveldet over den voldsomme responsen hun har fått på innlegget.

- Jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg at så mange ville lese det. Jeg tenkte at det var kult hvis bare 50 personer leste det og kanskje ville tenke over det, sier Larsen til Ekstrabladet.

Hun ber kundene reflektere over følgende før de kommer i butikken.

- Tenk på at du påvirker omgivelsene og medmenneskene dine med oppførselen din. Og husk at ingen er feilfrie, avslutter hun innlegget med.


Flere saker

NRK har fått mange klager etter id-sending NRK har fått tilsendt mange klager etter gårsdagens id-sending. Mandag 25.05 2020
Flere kanaler