REAGERTE: Det innkjøpte lammet luktet dårlig, til tross for at det ble åpnet på «siste forbruksdag», 24. september.
REAGERTE: Det innkjøpte lammet luktet dårlig, til tross for at det ble åpnet på «siste forbruksdag», 24. september. Foto: Privat
Gøril Huse hadde satt av god tid og planlagt søndagsmiddagen nøye, men da de viktigste ingrediensene skulle puttes i gryta, fikk småbarnsmoren seg en lite hyggelig overraskelse. 

Ville ha tilbake pengene
Pakkene med lammeskank og lammekjøtt – kjøpt på Rema 1000 Lam(!)bertseter i Oslo, luktet nemlig alt annet enn godt.

«Kjære Rema. Vi er egentlig ganske fornøyd med dere, men akkurat i dag ble søndagsmiddagen spolert to ganger. Den ene pakka med lammeskank var dårlig. Og lammekjøttdeigen med utløp i morgen som skulle redde inn for lite skank, den var også dårlig. Det går ikke an å ta bilde av lukt, men jeg vil veldig gjerne ha igjen penger for dette. Også håper jeg at kjølekjeden blir bedre senere», skrev Gøril på Rema-butikkens Facebook-sider.

Huse, som hadde begynt å innstille seg på at søndagsmiddagen måtte avlyses, ble svært overrasket da svaret fra kjøpmann Glenn Berggren tikket inn like etterpå.

«Takk for tilbakemeldingen, slik skal selvfølgelig ikke skje. Hvis du gir meg adressen din skal vi komme til deg med nye varer om 15 minutter ... hører fra deg!», sto det i tilbakemeldingen fra Rema 1000.

Gøril Huse svarte med å sende adressen – i tillegg skrev hun at hun ville bli superimponert om kjøpmannen faktisk fikk til dette.

Saken fortsetter under bildet
rema
Foto: Skjermbilde

Og ganske riktig; et kvarter senere ringte det på døren hjemme hos den sultne familien. Huse fikk overlevert to pakker med nytt kjøtt av den butikkansatte, samt en bukett roser som plaster på såret.

– Det var utrolig hyggelig og helt uventet, og ikke minst over all forventning, sier Gøril Huse til P4.


Saken fortsetter under bildet
gøril
KOM PÅ DØRA: Rema-butikken ordnet opp på få minutter. Foto: Privat

Det er ikke bare småbarnsmoren som har latt seg imponere av kjøpmannens generøse kundeservice, som attpåtil ble utført på en søndag ettermiddag. Mer enn 800 personer har i skrivende stund likt svaret fra Rema 1000 Lambertseter.

– Det er jo også helt på sin plass, for slik kundeservice er ikke dagligdags! Jeg takket også butikksjefen i en privat melding, det fortjener han, sier Huse.


– Rett og rimelig
Kjøpmann Glenn Berggren var ikke i tvil om at han måtte handle raskt da meldingen tikket inn på mobilen.

– Jeg tenkte at hun står og lager mat nå, og har kjøpt noe hos meg som ikke holder kvaliteten det skal holde. Så jeg fant ut at da kan jeg stikke og levere det hun trengte. Det var bare rett og rimelig, sier kjøpmann Glenn Berggren til Nettavisen, som først omtalte saken.

Huse, som fra før er fast kunde i butikken, la senere ut et bilde som dokumenterte at lammemiddagen til slutt ble en suksess.

– De fortjener en stor takk, for det reddet søndagsmiddagen for vår del.


gøril
LAM-NAM: Søndagsmiddagen ble veldig god, forteller Gøril. Foto: Privat


Flere saker

- Kan bli krise i eldreomsorgen - Det er en potensiell krise for eldreomsorgen at to av tre helsefagarbeidere jobber deltid. Onsdag 17.07 2019
Flere kanaler