NYTT DESIGN: Fjøsnissen har en sentral plass på årets julekartonger fra Tine, forteller Tines kommunikasjonsdirektør Lars Galtung.
NYTT DESIGN: Fjøsnissen har en sentral plass på årets julekartonger fra Tine, forteller Tines kommunikasjonsdirektør Lars Galtung. Foto: Tine
Et sikkert tegn på at julen nærmer seg, er at Tines melkekartonger skifter utseende.

Nå har meierigiganten vist fram årets julekartonger, og denne gangen er det fjøsnissen som får spille hovedrollen.

– Vi så at det norske folk ble veldig glad i den noe bestemte fyren som ble introdusert i fjor. Fjøsnissen er en snodig kar med glimt i øyet, og vi tror mange trakk på smilebåndet av hans standhaftige forkjærlighet for skikkelig risengrynsgrøt med meierismør, som han bare får en gang i året, sier direktør for kommunikasjon og bærekraft i TINE, Lars Galtung. 


Saken fortsetter under bildet
melk
I ÅR: De nye melkekartongene som kommer til årets julefeiring er helt frie for ulv. Foto: Tine

– Forstår at det var delte meninger
Noe som ikke ble like godt mottatt i fjor, var at flere siluetter av ulv fikk plass på kartongene.

«Da var det slutt på å kjøpe Tines produkter. Snakk om hån mot den norske bonden å ha ulv på melkekartongen. Skam dere!!!!!», var én av kommentarene som ble lagt igjen på Tines Facebook-sider.

Denne gangen har ikke Tine tatt sjansen på å provosere noen.

– Vi kan ikke svare på om det er Fjøsnissen selv som har fjernet ulven, men vi forstår at det var delte meninger om designet vi hadde i fjor. Det ble imidlertid slik at det kun var Fjøsnissen som møtte opp på casting og merkelig nok ingen konkurrenter - verken dyr eller folk. Det blir bare én sjef på julekartongene i år, og det er Fjøsnissen, sier Galtung. 


ulv
I FJOR: Siluetten av en ulv på julekartongene førte til at mange bønder protesterte kraftig mot Tine. Foto: NTB scanpix

Flere saker

- Kan bli krise i eldreomsorgen - Det er en potensiell krise for eldreomsorgen at to av tre helsefagarbeidere jobber deltid. Onsdag 17.07 2019
Flere kanaler