Vanligvis er det businessklasse som forbindes med ekstra god service på flyturer.
Nå røper imidlertid en flyvertinne hvordan du kan «optimalisere» servicen også på økonomiklasse. Det er nemlig helt avgjørende hvor i flyet du sitter, forteller Annie Kingston.
«Mens mange passasjerer velger seter langt framme i flyet for å komme seg av kjapt og ha en bedre sjanse til å sikre seg favorittmåltidet, vet kabinpersonalet at det er de som sitter langt bak som får den beste servicen», skriver Kingston på Oyster.com.
Saken fortsetter under bildet
PÅ TUR: Det er begrenset hvor mye ekstra drikke, puter og tannbørster som finnes på et fly. Foto: Shutterstock
Ikke nok ekstra drikke
Hun forklarer at besetningen helst vil unngå å respondere når de blir «plinget på» – eller tilkalt – av passasjerer som sitter langt framme i flyet.
«Årsaken er at hvis vi gjør dette, viser vi alle de andre passasjerene det vedkommende har etterspurt (og dermed vil mange ha det samme, journ.anm). Dette kan by på problemer, ettersom det ofte ikke er ekstra vodka, puter, ørepropper eller tannbørster om bord», ifølge Kingston.
Ønsker du en best mulig opplevelse på økonomiklasse, kan det med andre ord lønne seg å være påpasselig med setevalget.
«Det er mye lettere å lure inn en ekstra liten vinflaske til passasjerer som sitter bakerst», er flyvertinnens konklusjon.