LIKE BLID: David Modin (31) forsikret den uheldige kunden om at hun ikke trengte å bekymre seg for at bilen så litt annerledes ut.
LIKE BLID: David Modin (31) forsikret den uheldige kunden om at hun ikke trengte å bekymre seg for at bilen så litt annerledes ut. Foto: Privat
Bilutleier David Modin (31) hos Hertz i Uppsala ble lang i maska da en kunde returnerte en bil i forrige uke.

Som hos andre utleiefirmaer, heter det at man skal levere bilen i samme stand som man fikk den. Det kan kanskje diskuteres om dette ble overholdt i akkurat dette tilfellet.

– Jeg gikk ut på parkeringsplassen for å ta imot bilen, og fikk sjokk da jeg så hvordan den så ut, forteller Modin til Expressen.

Bilen var nemlig fullstendig dekket av fuglebæsj.

Saken fortsetter under bildet
fugl
TIDKREVENDE: David og hans kolleger brukte en time på å få bilen ren igjen. Foto: Privat

Kunden overså fareskilt
Svensken forteller at han aldri har sett noe lignende.

– Vi får ofte inn biler som er møkkete, men aldri noe i nærheten av dette, forteller 31-åringen til P4.

Det viste seg at kunden hadde parkert bilen på en parkeringsplass ute over natten. Ved plassen sto det et skilt om at det var fare for fuglebæsj, noe bilisten ikke hadde brydd seg om.

– Hun tenkte «hvor farlig kan det være?» og parkerte på én av de to plassene. Sett i ettertid var det kanskje en dårlig beslutning. Det var kanskje en grunn til at plassen ved siden av også var ledig, humrer Modin.


Saken fortsetter under bildet
fugledritt
Foto: Privat

Skammet seg veldig
Utleieren tok det hele med godt humør.

– Jeg spurte hva som hadde skjedd, og så bare lo jeg av det hele. Kunden som overleverte bilen skammet seg veldig, men jeg forsikret henne om at vi ikke var sinte, forteller David Modin til P4.

De brukte en hel time på å få den ren igjen.

– Vi måtte vaske den tre ganger for å få den ordentlig ren, vi måtte skrubbe skikkelig. Men nå er den ren og klar for å leies ut igjen, forteller den blide bilutleieren til Expressen.


Flere saker

- Kan bli krise i eldreomsorgen - Det er en potensiell krise for eldreomsorgen at to av tre helsefagarbeidere jobber deltid. Onsdag 17.07 2019
Flere kanaler