PÅ TOPP: Finn.no, som har brukt denne katten i mange reklamer, topper listen over Norges sterkeste merkevarer.
PÅ TOPP: Finn.no, som har brukt denne katten i mange reklamer, topper listen over Norges sterkeste merkevarer. Foto: Finn.no
Det nettbaserte analyseselskapet YouGov presenterer onsdag hvilke merkevarer nordmenn liker best.

Rangeringen er basert på seks ulike imageparametere; kvalitet, generelt inntrykk, valuta for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet, skriver selskapet i en pressemelding.

Helt i toppen ligger markedsplassen Finn, etterfulgt av Kiwi og Tine.

Saken fortsetter under bildet
yougov
Foto: YouGov


Google på topp
YouGov har også undersøkt hvilke merkevarer som står sterkest globalt.

I arbeidet med denne er det brukt data fra YouGov BrandIndex fra 26 land i Nord-Amerika, Sør-Amerika, Europa, Afrika, Asia og Australia.

Rangeringen toppes av flere teknologivirksomheter, med Google på topp, foran YouTube og Facebook.


yougov
Foto: YouGov