BYTTES UT: Denne Norsk Tipping-logoen er snart historie.
BYTTES UT: Denne Norsk Tipping-logoen er snart historie. Foto: Norsk Tipping
Norsk Tipping frisker opp sin egen visuelle identitet.

Spillgiganten har brukt 100 millioner kroner på å jobbe fram et mer moderne og dynamisk uttrykk - deriblant en ny logo.

– Det er viktig å fornye seg med jevne mellomrom, og så vel spilltilbud som design må oppdateres jevnlig for å følge med i tiden. Det er over 17 år siden vi gjorde en tilsvarende oppdatering av logo- og designprogrammet vårt, så nå var det nødvendig med en revitalisering, sier direktør for Kundemøte, Thorbjørn Unneberg.

Saken fortsetter under bildet
norsk tipping
BLIR NY: Den nye logoen (t.h) skal rulles ut i løpet av 2019. Foto: NTB scanpix

Vil nå yngre brukere
Arbeidet med den nye logoen har pågått i to år - og målet er at skilt og logoer skal være byttet ut over hele landet i løpet av 2019.

– Det er helt avgjørende for oss å lykkes overfor yngre målgrupper. Dette handler om å ta samfunnsoppdraget vårt på alvor og sikre at vi er konkurransedyktige også fremover i tid, sier administrerende direktør Åsne Havnelid.


Flere kanaler