Foto: NTB scanpix


Noen minutter senere får følgerne vite enden på visa:



Populære på Twitter
Operasjonssentralen i Oslo ønsker å kommunisere relevant informasjon til publikum via Twitter, og bruker mye ressurser på å kommunisere på måter som fungerer.

Siden 2011 har de fått 195.000 følgere, og har tvitret 25.688 ganger. De har også blitt berømmet for sin humoristiske stil, og i 2013 fikk Politihuset i Oslo prisen for beste tweet under Social Media Awards.

Politihumor har blitt bok
I fjor ga politiet ut humorboken "Se opp for rullestol i motgående kjøreretning". Den besto av de 340 morsomste Twitter-meldingene fra Operasjonssentralen ved Politihuset i Oslo. Andre land lar seg også sjarmere, og boken har blitt solgt til Tyskland.

I boken finnes tweets som dette:
"Majorstua, klager på gatemusikant som spiller kun én sang. Har pågått i flere mnd. Politiet på stedet og anmoder om et bredere repertoar."

Flere kanaler