Foto: AFP
Tiden med en helt reklamefri Netflix kan snart være over.

Strømmetjenesten tester nå promoer for egenprodusert innhold mellom episodene, skriver blant andre The Verge. Klippene som vises kommer i fullskjerm, men brukeren skal kunne hoppe over dem.

– I dette spesielle tilfellet tester vi om hvorvidt anbefalinger mellom episoder hjelper medlemmer å oppdage nye programmer. Det er viktig å merke seg at et medlem er i stand til å hoppe over en video-forhåndsvisning når som helst hvis de ikke er interessert, sier en talsperson for Netflix til P4.

Foreløpig er det kun enkelte brukere verden over som har fått opp testreklamen, men disse har til gjengjeld gitt kraftig lyd fra seg i sosiale medier og Reddit.

Truer med å si opp
«F**k this thing» og «What the f**k Netflix?» er blant kommentarene, og mange frykter dette bare er startskuddet for reklame på strømmetjenesten. En rekke brukere som foreløpig ikke har fått opp egenreklamen, hevder de vil si opp abonnementet hvis de får se det.

Netflix, på sin side, hevder promoene bare er del av den fortløpende testingen de bedriver.

– Hos Netflix utfører vi hundrevis av tester hvert år. Dette fordi vi vil bli bedre på å gjøre det enklere for medlemmene å finne noe bra å se på, skriver talspersonen.


Flere saker

- Kan bli krise i eldreomsorgen - Det er en potensiell krise for eldreomsorgen at to av tre helsefagarbeidere jobber deltid. Onsdag 17.07 2019
Flere kanaler