GODE RÅD: Silje Sandmæl gir kjendiser økonomiske tips i programmet «I lomma på Silje».
GODE RÅD: Silje Sandmæl gir kjendiser økonomiske tips i programmet «I lomma på Silje». Foto: NENT
TV3 kan konstatere at premieren på deres nye satsing «I lomma på Silje» ble en suksess.

Tallene viser at 185.000 så programmet, og på det meste var 231.000 seere innom.

Dette ga TV3 en kommersiell andel på 23,9 prosent og kanalen ble nest største kommersielle kanal i sendetidspunktet.

– Etter en pangstart på sesongen med Håndball-VM for herrer er det fabelaktig å kunne fortsette med gode premieretall og andeler på egenproduksjonene våre. Luksusfellen har vært TV3s flaggskip lenge, og da er det ekstra gøy at suksessen fortsetter med «I lomma på Silje». I kveld fortsetter premiereuka med sesongstart for Boligjakten kl. 21.30, sier kommunikasjonsdirektør Line Vee Hanum.

I programmet, som er en spinn off av populære «Luksusfellen», får Sandmæl innsyn i norske kjendisers økonomi, og de får deretter tips om hvordan de kan bruke pengene på en smartere måte.

LES OGSÅ: Kathrine Sørland: Dette prøvde jeg å smugle inn på «Farmen Kjendis»

– Helt i hundre
Også hovedpersonen selv er strålende fornøyd etter premieren.

– Jeg er så glad! Da TV3 ringte og fortalte om tallene, begynte jeg å gråte. Vi er helt i hundre, og jeg går og skvetter en tåre innimellom, for dette er veldig bra tall for lineær-TV på første program, forteller en rørt Silje Sandmæl i P4s «Michael Direkte». 

I premiereprogrammet tirsdag kveld var det Tore Pettersons kontoutskrift som ble grundig gjennomgått.

De neste kjendisene som skal «I lomma på Silje» er artist Jenny Jenssen, radioprogramleder Niklas Baarli, programleder Johanna Grønneberg og komiker Trine Lise Olsen.



Silje Sandmæl har arbeidsuke i Michael Direkte på P4 denne uka. Du hører henne mandag til fredag 13-15.

Flere kanaler