FREDAGSDRONNING: Anne Lindmo fikk 124.000 flere seere på en uke.
FREDAGSDRONNING: Anne Lindmo fikk 124.000 flere seere på en uke. Foto: NRK
Anne Lindmo er i ferd med å feste et solid grep i talkshow-krigen mellom NRK og TV2.

På sesongpremieren 14. september hadde NRKs «Lindmo» 612.000 seere - mens nå på fredag hadde antall seere økt til formidable 736.000, skriver Kampanje.

– Det er veldig hyggelig. Vi synes «Lindmo» har hatt en redaksjonelt veldig sterk start på høstsesongen, og det er hyggelig at publikum er med på det, sier tv-sjef i NRK, Arne Helsingen, til nettstedet.


Mistet 55.000 seere
For Fredrik Skavlan, som før sommeren meldte overgang til TV2, har ikke høsten startet like lett.

Etter en premiere med respektable 440.000 seere, var tallet sist fredag sunket med 55.000 - til 385.000. Det skal sies at «Skavlan», som vanligvis sender samtidig med «Lindmo», denne gangen måtte konkurrere med norsk TVs mest populære program, «Nytt på nytt». 

Årsaken var at NRKs sendeskjema var forskjøvet på grunn av en ekstra nyhetssending om ekstremværet «Knud».

TV2 påpeker for øvrig at både «Idol» og «Senkveld med Helene og Stian» leverte bra tall sist fredag, med henholdsvis 428.000 og 518.000 seere, ifølge Kampanje.

senkveld
POPULÆRE: «Senkvelds» nye programledere Helene Olafsen og Stian Blipp kan glede seg over gode seertall på TV2 de to første ukene. Foto: NTB scanpix

Flere saker

- Leger bør veie pasienter
- Leger bør veie pasienter Fredag 07.06 2019
Flere kanaler